در طراحی چهره مداد را از کدام قسمت بگیریم؟
قدم اول در طراحی بخصوص طراحی چهره ، طراحی با مداد است . اما چیزی که در این بین مهم است نحوه گرفتن مداد و شروع طراحی با آن است . روش های زیادی برای گرفتن مداد در دست وجود دارد، که بسته به تکنیک طراح و نقاش تغییر میکند،اما در طراحی چهره می توان گفت که دو حالت رایج بین تمامی طراحان وجود دارد ( گرفتن مداد به حالت نوشتن ، گرفتن مداد به کف دست ) که در ادامه در مورد آها صحبت می کنیم.
گرفتن مداد به حالت نوشتن در طراحی چهره
از این حالت برای ترسیم جزئیات در مناطق کوچک استفاده میشود و که بیشتر با نوک مداد نقاشی انجام می شود. می توان گفت که این حالت از گرفتن مداد از زمان دبستان برای نوشتن به کودکان آموخته میشود. برای طراحی و نقاشی نیز این روش استفاده میشود البته با کمی تفاوت، در حالت نوشتن همیشه ابتدای مداد را بین سه انگشت میگیریم و عمل نوشتن را انجام میدهیم، ولی برای طراحی و نقاشی همیشه ابتدای مداد را نمیگیریم. ابتدای مداد برای قسمت هایی است که وارد جزئیات می شویم یا فشار دست زیاد لازم است، دامنه حرکت و نهایت فشار ما در این قسمت مداد مشخص است.
گرفتن مداد به کف دست
این حالت احتمالا از روش گرفتن زغال خام در دست طراحان نشأت گرفته است، آزادی دست در این حالت بسیار زیاد است، به همین دلیل طراحان فیگور و اسکیس این حالت را بسیار استفاده میکنند. از این حالت برای ترسیم خطوط بلند، کلیت طرح در سایز بزرگ و شروع طراحی معمولا به کار برده میشود و در این حالت از کنار نوک مداد برای نقاشی استفاده خواهد شد.
نحوه حرکت دست در طراحی چهره با مداد چگونه است؟
در طراحی چهره با مداد و اغلب تکنیک های دیگر باید حداقل استفاده را از حرکت مچ ببریم!
وقتی دست از مچ حرکت کند:
- فضای حرکت مداد محدود تر میشود
- کنترل مداد سخت تر خواهد شد
- زود خسته میشویم با توجه به مفصل مچ؛ مخصوصا در طراحی های با زمان طولانی
- و نتیجه سه دلیل بالا افت کیفیت طراحی و نقاشی ما است، که باعث دلسردی میشود
بهترین نوع حرکت که معمولا در بین اساتید
طراحی چهره و نقاشی دیده میشود، حرکت دست از کتف و شانه و سپس آرنج است و
استفاده حداقلی از مچ
فواید حرکت دست از کتف و آرنج در طراحی چهره
- فضای حرکت زیادی ایجاد کرده ایم و میتوانیم روی کاغذ و بوم های بزرگ طراحی کنیم
- مداد در این حالت بسیار آزاد تر است و میتوانیم راحت و به سرعت آن را کنترل کنیم
- مفاصل کتف و آرنج از مچ قوی تر هستند و باعث میشوند زمان طولانی تری را نقاشی کنیم
- و نتیجه این که از حرکت مداد روی کاغذ حس بهتری خواهیم داشت و روی نقاشی ما تاثیر میگذارد.
برای جزئیات و قسمت های کوچک حرکت دست باید چگونه باشد؟
برای جزئیات باید مداد بین انگشتان حرکت کند، یعنی انگشتان در فضای کوچک مداد را جابجا میکنند و مچ حداقل حرکت را انجام میدهد
در طراحی چهره با مداد، مداد را از کدام قسمت بگیریم؟
طراحان و نقاشان مداد را همیشه از یک قسمت نمیگیرند، یعنی برای بخش های مختلف طراحی و نیازشان از ابتدا و انتها و وسط مداد استفاده میکنند.
- ابتدای مداد برای قسمت هایی است که وارد جزئیات می شویم یا فشار دست زیاد لازم است، دامنه حرکت و نهایت فشار ما در این قسمت مداد مشخص است.
- وسط مداد معمولا برای شروع طراحی استفاده میشود، میخواهیم خطوط خیلی پررنگ نباشد، به همین دلیل فشار را از نوک مداد کم میکنیم و دامنه حرکت مداد را آزادتر میکنیم.
- انتهای مداد برای سایه پردازی و لایه گذاری های یکدست و ملایم استفاده میشود، در این حالت فشار دست حداقل شده و فقط حرکت مداد را بصورت رفت و برگشت کنترل میکنیم.
تفاوتی نمیکند مداد را به کدام یک از حالت های نوشتن یا کف دست گرفته اید، تمام موارد بالا برای هر دو در طراحی چهره با مداد صدق میکند.
سفارش آنلاین نقاشی چهره سیاه قلم
سرکار خانم آزاده حاجی علی اکبری در زمینه طراحی چهره با سیاه قلم فعالیت می کنند و علاقه مندان می توانند برای ثبت سفارش خود در ابعاد استاندارد و اطلاع دقیق از هزینه های آن از طریق واتساپ با ایشان ارتباط داشته باشند. همچنین می توانید برای مشاهده نمونه کارها به آدرس سایت www.whiteart.ir مراجعه کنید.
اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که به طراحی و نقاشی علاقمند هستید و یا در اطراف خود کسانی را دارید که به این هنر عشق می ورزند ما به شما پیشنهاد می کنیم که حتما برای خود و یا دوستانتان هدیه ای بینظیر از نقاشی سیاه قلم را تهیه نموده و از آن لذت ببرید . شما می توانید با ارسال عکس خود و یا دوستانتان تصویر مورد نظر خود را سفارش داده و نتیجه ای مطلوب دریافت نمایید .فقط کافیست از طریق شماره تماس و واتساپ : ۰۹۳۰۷۷۲۵۳۳۹ با خانم حاجی علی اکبری در تماس باشید .
Comments
Post a Comment